Ondřej Novák (1985) vystudoval herectví na DAMU a v posledním ročníku získal Cenu Jiřího Adamíry. Se svými spolužáky založil Divadlo NaHraně, kde působí nejen jako herec, ale také jako dramaturg. Jednou z prvních inscenací tohoto divadla byla na profesionální jeviště přenesená úspěšná školní práce na Penhallově hře Slyšet hlasy (režie Jaroslava Šiktancová). Pravidelně zároveň spolupracoval s Divadlem Letí, kde například vystoupil v hlavní roli Ravenhillova skandálního dramatu Domeček pro buzničky – u Matky Kapavky (režie Daniel Špinar) nebo v Gieselmannově Plantáži (režie Martina Schlegelová). V roce 2013 přijal angažmá v Městském divadle Kladno, kde působil dva roky. Do Divadla Ungelt vstoupil přes jeho Letní scénu v roce 2013. Jako Johaness účinkoval v komorním muzikálu Karla Štolby a Marty Skarlandtové Touha jménem Einodis (režie Pavel Ondruch). O dva roky později nazkoušel Lota ve Williamsově dramatu Království boží na zemi (režie Pavel Ondruch). Spolupráce s Ungeltem a režisérem Pavlem Ondruchem byla dále rozvíjena v roce 2017 ve hře Petera Quiltera 4000 dnů. Na konci toho samého roku navíc Ondřej Novák nastudoval s režisérem Ladislavem Smočkem Mittererova Pardála. Mimo divadlo spolupracuje s televizí i filmem. Natočil pohádky Kouzla králů a Micimutr, filmy Lidice, Cyril a Metoděj – Apoštolové Slovanů či Fair play.