Tatiana Dyková, tehdy ještě Vilhelmová, studium herectví na Pražské konzervatoři nedokončila, neboť se začala naplno věnovat filmové kariéře. U toho ale nikdy neopomenula divadlo. V devadesátých letech hostovala třeba ve Stavovském divadle, v Divadle v Celetné a nejčastěji v Divadle Rokoko. Od roku 2002 do roku 2014 spojila svůj talent s Dejvickým divadlem. Po odchodu z Dejvického divadla nazkoušela jen jednu roli v Divadle Kalich a poté konečně vstoupila do Divadla Ungelt. Hledali jsme pro ni hru přímo na tělo a nabídli jí Skleněný strop. Jako Kyra v režii Víta Vencla exceluje od roku 2018 až dodnes. Když jsme pro ni hledali další příležitost, chtěli jsme, aby měla šanci ukázat úplně jinou polohu než jakou rozvinula v psychologickém dramatu Davida Harea. Nabídli jsme jí proto grotesku Slepice na zádech a ona - stejně jako my - v ní spatřila ideální příležitost k rozvinutí svého, a také manželova (Vojtěch Dyk), výjimečného komediálního talentu. Slepice na zádech 7. září 2023, teprve dva roky po premiéře, oslavila jubilejní stou reprízu.