

Česká premiéra 26. května 2017.
Obvyklá délka představení je 2 hodiny včetně přestávky.
Autor
Gail Louw
Scéna
Radovan Lipus
Dramaturgie
Pavel Ondruch
Režie
Radovan Lipus
Překlad
Jitka Sloupová
Kostýmy
Alena Schäferová



V prodeji
Vstupenky
Podrobnosti
O autorce: Současná britská dramatička a vysokoškolská pedagožka Gail Louw se programově zaměřuje na komorní hry pro malé obsazení. V téměř každém jejím textu jsou ústředním tématem komplikované rodinné vztahy. K dokonalosti toto téma přivedla ve své zatím nejznámější hře Miss Dietrich lituje, která vychází ze skandálního biografického románu Moje matka Marlene Dietrich.
„Jde o velký duel dvou silných žen, z nichž každá má svou pravdu, nesou bolesti a křivdy.“ (Radovan Lipus)
„Ta hra se odehrává v době, kdy se Marlene už uzavřela veřejnosti. Nejzajímavější na tom je to, jak se tak velká umělkyně vyrovnává s osaměním.“ (Regina Rázlová)
Z kritiky Radmily Hrdinové (Právo):
„Obě herečky nabízejí divákům strhující obraz oboustranně bolavého vztahu. Regina Rázlová jde naplno do razantního groteskního sebeshození, ošklivosti a šokující otevřenosti své postavy, ale současně je v ní stále cosi z ušlechtilé rasy ženy, jež okouzlovala davy. (…) Pro herecké výkony i souhru obou protagonistek už teď inscenace patří k vrcholům Ungeltu.“
„Jde o velký duel dvou silných žen, z nichž každá má svou pravdu, nesou bolesti a křivdy.“ (Radovan Lipus)
„Ta hra se odehrává v době, kdy se Marlene už uzavřela veřejnosti. Nejzajímavější na tom je to, jak se tak velká umělkyně vyrovnává s osaměním.“ (Regina Rázlová)
Z kritiky Radmily Hrdinové (Právo):
„Obě herečky nabízejí divákům strhující obraz oboustranně bolavého vztahu. Regina Rázlová jde naplno do razantního groteskního sebeshození, ošklivosti a šokující otevřenosti své postavy, ale současně je v ní stále cosi z ušlechtilé rasy ženy, jež okouzlovala davy. (…) Pro herecké výkony i souhru obou protagonistek už teď inscenace patří k vrcholům Ungeltu.“