Miroslav Táborský (1959) byl po čtvrtém pokusu přijat na DAMU a po absolutoriu nastoupil do tehdejšího Divadla J. Průchy, které sice sídlilo v Kladně, ale hrálo také v Mladé Boleslavi. Nevydržel tam však dlouho a po dvou sezónách přesídlil do Prahy. Svůj kariérní začátek v hlavním městě spojil s Divadlem E. F. Buriana, kde kromě řady malých rolí ztvárnil titulní postavu ve hře Egona Tobiáše Vojcev v režii tehdy ještě neznámého Petra Lébla. Poté se v několika inscenacích objevil v Divadle pod Palmovkou či dokonce ve studiu Gag Borise Hybnera. Zásadní zlom nastal, když se ve svém novém angažmá v Divadle Labyrint setkal s režisérkou Hanou Burešovou. Při přípravě inscenace Don Juan a Faust, kde Miroslav Táborský hrál Fausta, nalezli společnou uměleckou řeč, kterou rozvíjeli i v dalších inscenacích. Když Labyrint v druhé polovině devadesátých let zanikl, přešla Hana Burešová do Divadla v Dlouhé a s sebou vzala i Miroslava Táborského. V Dlouhé tak vznikl velice silný tvůrčí tým, který na vysoké úrovni po mnoho let pěstoval náročnou dramaturgii. Hned rok po vstupu do Divadla v Dlouhé nazkoušel Miroslav Táborský opět v režii Hany Burešové roli Jindřicha v Topolově Konci masopustu, za niž získal prestižní Cenu Alfréda Radoka. Z jeho dalších rolí vyberme alespoň Normana v Harwoodově Garderobiérovi (režie Martin Huba), Goldberga v Taboriho Goldbergovských variacích (režie Hana Burešová), Grigorejeva v Dostojevského Běsech (režie Hana Burešová), Christyho Mahona v Syngeho hře Hrdina západu (režie Janusz Klimsza), titulní postavu v Bulgakovově hře Moliére (režie Sergej Fedotov) či jednoho z hereckého tria ve veleúspěšné Borgesonově komedii Souborné dílo Williama Shakespeara ve 120 minutách (režie Jan Borna). Do Divadla Ungelt poprvé vstoupil v roce 2017, když s režisérem Markem Němcem nazkoušel americké absurdní drama Willa Ena Život podle Jonesových. Na počátku roku 2019 jej v Ungeltu čeká hlavní role autistického profesora v další americké hře – tentokrát však klasické romantické komedii – Taneční hodiny autora Marka St. Germaina. Kromě Divadla Ungelt často spolupracuje s Divadlem v Řeznické, kde funguje nejen jako herec, ale také jako režisér (sám sebe režíroval Davisově Odvolání a v Germainově Relativitě). Mimo divadlo pravidelně natáčí (např. Lotrando a Zubejda, Kolja, Dívka tvých snů, Tmavomodrý svět či seriál Místo nahoře). Věnuje se také rozhlasu a dabingu – jeho hlasem například promlouvá česká verze Lorda Voldemorta v Harrym Potterovi.