Během studia střední ekonomické školy se Alena Mihulová (1965) díky kamarádce z amatérského divadla dostala coby sedmnáctiletá na konkurz nového filmu Karla Kachyni Sestřičky. Svou bezprostředností si okamžitě získala celý tvůrčí tým a natočila svůj zlomový snímek (nejen profesně, ale také lidsky, neboť během natáčení započal její dlouholetý vztah s Karlem Kachyňou). Od té doby začala pravidelně spolupracovat s filmem. U Karla Kachyni hrála ještě několikrát, například v Smrti krásných srnců či v ceněné Krávě (kterou mnozí považují za její nejlepší film). S pozicí mimořádně talentované, leč neškolené herečky, kterou měla v osmdesátých letech, se nespokojila. Rozhodla se proto profesně růst pomocí divadelního školství. Několikrát se pokusila dostat na DAMU, neúspěšně. Všiml si jí však Ivan Rajmont, který ji angažoval jako elévku do Činoherního studia Ústí nad Labem. Tam působila v letech 1986 a 1987. Poté byla konečně přijata ke studiu herectví na JAMU v jejím rodném Brně. Po absolutoriu nastoupila do divadla Labyrint. Když byl Labyrint uzavřen, hostovala například v Divadle v Dlouhé a Divadle v Řeznické. Po smrti svého manžela (2004) na nějakou dobu zmizela z veřejného života. A přestože v roce 2009 hrála v Divadle v Řeznické v Pinterových Narozeninách (režie Viktor Polesný), za její definitivní „comeback“, a to ve velkém stylu, se považuje až role Vlasty v Horákově filmu z roku 2015 Domácí péče. Za postavu umírající manželky získala cenu na Mezinárodním filmovém festivalu Karlovy Vary, Českého lva pro nejlepší herečku, a dokonce i Cenu české filmové kritiky. Do Divadla Ungelt vstoupila poprvé v roce 2016 v úspěšné polské komedii Skořápka (režie Pavel Ondruch), která má v tuto chvíli za sebou již přes sto repríz. V Ungeltu se zabydlela natolik, že ještě v tom samém roce nazkoušela Stephensův Princip náhody (režie Vít Vencl). Stala se tak naší kmenovou hvězdou: pokud ji totiž chcete vidět hrát na živo, je to možné pouze v Ungeltu. Na konci této sezóny (2018/2019) ji zde čeká již třetí premiéra. Americká komedie Jen Silvermanové jí byla vybrána přímo na tělo a bude mít českou premiéru v květnu 2019. Kromě Ungeltu však můžete Alenu Mihulovou často vidět na plátně a v televizi. Natočila například Okresní přebor, Bábu z ledu, Anthropoid či v televizi Trapný padesátky, Ohnivý kuře a další.